Що робити, якщо сайт не лізе в топ–частина 2 (філософська)

401

Тягнемо в топ — грамотна пошукова оптимізація сайту від SeoProfy.

Однозначно до прочитання першу частину поста – що робити, якщо сайт не виходить в топ. Сьогодні хотів би кілька зупиниться на іншій стороні медалі – оптимізаторі. Як ми знаємо, не раз писалося на сторінках цього блогу, як не раз було розказано на форумах, позиції сайту в пошукових системах залежать від великого числа факторів: внутрішня оптимізація, зовнішня оптимізація, авторитетність сторінки, вік сайту, траст і багато чого ще. Нагадаю, що на одній з останніх доповідей розповідали, що формула ранжирування yandex займає 280 МБ. Можете уявити кількість факторів, від яких залежить позиція сайту.

Коли вам дається сайт на просування, дивіться що з ним, аналізуєте, оцінюєте запити, прикидаєте вартість, вказуєте приблизні терміни і вперед до топу. В даному випадку я говорю не стосовно до клієнтських сайтів, а до сайтів взагалі. Тобто не обов’язково це клієнтський сайт за запитом «металеві двері». Наприклад я всіляко «рухаю» свій блог за запитом «як розкрутити сайт» і вже кілька місяців перебуваю в топ 10 google, пошуковий трафік звідти «капає». Коли я побачив переходи по цьому запиту на інші сайти, я вирішив, а чому б і мені не отримувати таким чином додатковий цільовий трафік. Відволікся.

Загальна схема для просування сайтів відома, тут немає ніякої таємниці. Спочатку займаємося внутрішнім (контент, заголовки, теги, оптимізація, перелінковка), потім акуратно додаємо зовнішнє (посилання з сайтів, блогів, прес-релізи, статті), потім дивимося на результат і робимо висновки.

Поки не забув, нагадаю, що є таке поняття, як тестове просування сайту, яке по суті справи при мінімальних витратах дозволить чітко з’ясувати поточний стан «пацієнта» і визначити оптимальну стратегію просування в цілому. Для прикладу: якщо при мінімальних вкладеннях (створили нову сторінку «запхали» її в індекс, купили кілька посилань з блогів в нових постах) сторінка пролізла в топ по неконкурентним среднечастотному або низькочастотного запитом, то можна говорити про те, що з пацієнтом все більш-менш в порядку. Знову відволікся.

Отже, пацієнт в руках, все «аналізи» говорять про те, що все в нормі, треба просувати. Тим більше, що по ідеї повинно рухатись нормально. І ось тут інколи виникають такі проблеми, що не лізе сайт в топ, хоч ти трісни.

Починаємо перевіряти всі пункти, начебто все повинно працювати, але не видно результати роботи, хоч ти трісни. І починається якщо не паніка, то бажання кинути проект/сайт. От якраз для такого випадку я хотів би навести декілька практичних порад.

Найперше і найголовніше – не панікувати. Друге і майже найголовніше – не приймати все близько до серця. Третє і майже не найголовніше – проаналізувати свої останні дії. Це про філософію.

Почнемо з того, що пошукові машини – це пристрої, які працюють за алгоритмами, нехай навіть і дуже хитрим. Як мовиться, на кожну хитру гайку знайдеться не менш хитрий болт. Я не закликаю вас намагатися розгадати секрети пошукових алгоритмів. Я закликаю вас працювати над сайтом.

Багато разів помічав, що коли над сайтом працюєш з душею, коли хочеш зробити справжній продукт, то і в топ цей сайт лізе набагато охочіше, ніж той, який наповнився один раз сео оптимізований текстом і більше не оновлюється. Тут ще важливий контент, звичайно, але знову ж таки якщо все робиться в задоволення, то контент виходить відповідним.

Згадуючи стандартні слова Платона Щукіна, що, мовляв, працюйте над сайтом і все буде добре, не можу з ним не погодитися і те ж саме порадити вам. Щоб сайт добре рухався в топ, працювати над ним треба. Під роботою розуміється: оновлення (додавання) контенту, «жива» головна сторінка (окремі блоки якої будуть оновлюватися), карта сайту так само буде оновлюватися відповідно структурі сайту, не буде дублів сторінок – тобто грамотно буде складено robots.txt і т. д. Крім того, інформація на сайті повинні бути актуальна і корисна. Ось це я називаю роботою над сайтом.

Ще один психологічний момент – строки. Справа в тому, що іноді вас терміни підтискають. Але на ті ж самі терміни пошуковим системам просто все одно. Пошукові системи досить інерційні, щоб оперативно реагувати на ваші дії (купівля посилань, оптимізація текстів, внутрішня перелінковка). Перш ніж відбудеться реакція на ваші дії, може пройти час з кількох причин. Спочатку ви оновлюєте код сторінки (добавлете теги/тексти), але проходить час, перш ніж новий код сторінки потрапить в індекс (кеш) пошукової системи. Звичайно, ви можете на це вплинути, запросивши пошукового робота «на чай» але якщо ви не зробили цього, то немає сенсу чекати дива.

Крім потрапляння нового коду сторінок в кеш є ще термін, необхідний для того, щоб посилання почали працювати. У самого був випадок, коли «загнав» половину місячного бюджету в gogetlinks для «підтримки» поточних позицій сайту в yandex, а через кілька апдейтів позиції просто напросто відлетіли. Причина була проста – розклеювання сайту. А ось на її усунення потрібні час і сили, а так само чітка аргументація замовнику події.

З приводу посилань можу додати тільки одне – не починайте із дорогих і жирних посилань, почніть з жирних і безкоштовних. Дорогих завжди встигнете прикупити при необхідності.

Тепер взагалі про час. Якщо брати зовсім нульовий сайт, поставте для себе термін мінімум в три місяці, якщо це ваш власний проект або проект «партнерство». Якщо сайт «клієнтський», то поставте для клієнта термін у півроку, перш ніж сайт почне якось жити у серпі (видачі пошукових систем). Це той мінімальний строк, після якого при активній роботі над просуванням сайту ви отримаєте перші результати.

Якщо сайт вже «тусується» в серпі, то треба спробувати тестове просування сайту, та на підставі вже ваших практичних результатів ви все побачите самі. Якщо не виходить чогось добитися, читаємо по посиланню на початку посту.

Ще думка пролетіла, знову ж згадалася власна практика: ви прокидаєтеся вранці, дивіться позиції (припустимо апдейт пройшов), і ваші позиції падають. Глючний yandex, гребаной google, думаєте ви про себе. А потім згадайте себе – а що я зробив для того, щоб був плюс в позиціях? Було чогось «куплено» або «отримано». Проиндексировалось це придбане або отримане. А початок воно працювати. А пройшло для цього достатньо часу?

Пробігши як то весь пост від початку до кінця, не побачив там реальної практики. Потім знову прочитав заголовок «Що робити, якщо сайт не лізе в топ–частина 2 (філософська)» – зрозумів, що в тему вклався.

Чим відрізняються філософи – тим, що багато говорять, але толку мало. Що спробував зробити тут я. Скажімо так, якщо б років два тому я би прочитав цей пост, то я думаю, він би допоміг мені зрушити справу з мертвої точки. Сподіваюся, допоможе і вам. Не стільки навіть зрушити, скільки зрозуміти напрямок, в якому копати. Вдалого просування. Будуть питання, пишіть на мило або в коментарі.

Терехов.

Відео сьогодні – серфінг по снігу, їм я скоро і займуся.

Постової – швидка реєстрація доменів.