Кореляція пошукового трафіку і продажів

14

А ми запрошуємо Заробити в TrustLink і взяти участь у конкурсі з призовим фондом понад 30.000 рублів!

Я писав у передноворічному пості, що зараз у мене з’явилося два цікавих клієнта на пошукове просування і обидва інтернет магазини. Один сайт постарше і вже обріс природним пошуковим трафіком і позиціями без всякого просування за рахунок вмісту природних посилань. Другого менше півроку і поки що живе за рахунок контексту, який ледь зводити в нуль кінці з кінцями, що не є гуд. Якщо першому потрібно збільшити продажі з сайту за рахунок отримання нового конверсійного пошукового трафіку за «продають» запитам, то другого потрібно перейти з контексту на пошуковий трафік і вийти в нуль, а потім у плюс, так як витрати на пошукове просування в три рази нижче будуть в підсумку.

Завдання цікаві, непрості і дуже корисні з точки зору практики. Про це можна буде написати не один пост і навіть не два і не три. Сьогодні буде перший.

На конференції seomoscow Іван Севастьянов багато і цікаво розповідав про те, як оптимізатор «винен» в низьких продажах замовника. І наводив дуже багато цікавих прикладів, як дівчатка-логісти просто пили чай з кавою і тусувалися в різних контактах, замість того, щоб оперативно відповідати на запитання клієнтів.

По сабжу — продажу залежать від великої кількості факторів, якщо говорити про пошуковому трафіку як джерелі відвідувачів. По-перше, від самого якості пошукового трафіку. Якщо ми говоримо про наявність пошукового трафіку, значить були переходи з пошукових систем, значить були прийнятні позиції і клікабельні сніппети. Припустимо, перехід з пошуковика по близько продає запитом. По-друге, після потрапляння на цільову (а раптом не зовсім цільову) сторінки інтернет магазину користувач може зробити покупку, а може і не зробити. Остаточне рішення залежить від тонни факторів: ціни, описи, способу доставки, наявності на складі, сезонності, настрою клієнта, стану здоров’я, наявності грошей, вчорашнього побачення з дівчиною, позавчерашей лазні з друзями, сьогоднішньої вечері з батьками, нової подряпини на двері улюбленого авто, …

Цей список можна продовжувати дуже довго. І що найголовніше, оптимізатор, який займається залученням тематичного трафіку, ніяк не може вплинути на дії користувача після того, як він потрапив на сайт. Тут вже працює всяке юзабіліті, аналіз поведінкових стратегій користувача і т. д. Це все звичайно цікаво помацати на практиці, подивитися на рухи мишки користувача, переставити місцями форму замовлення, зробити кнопку купити більш привабливою — але це вже виходить за рамки класичної пошукової оптимізації.

Чесно кажучи, раніше ніколи цим не займався — аналізом кореляції (взаємозв’язку) пошукового трафіку і кількості продажів. Ось і займуся.

Коли говорили про зобов’язання, які будуть прописані в договорі, думали що туди писати. Спочатку говорили про кількість продажів, як про зобов’язання. Потім почали намагатися спрогнозувати продажу і дуже сильно почухали ріпу. Якщо пошуковий трафік можна більш-менш адекватно спрогнозувати (у конкурентів підглянути наприклад, було б бажання), то з продажами все набагато складніше. Якщо не сказати дуже складно. Якщо бути ще точніше — теоретично неможливо. Практично потрібна велика статистка, щоб від чого можна було відштовхуватися. У випадку ж з прогнозом пошукового трафіку — статистика є (у конкурентів) і в liveinternet.

По сабжу поста — кореляцию між пошуковим трафіком і кількістю продажів можна визначати, але тільки на підставі статистики, коли у вас буде хоча б два графіка, один з пошуковим трафіком, інший з продажами. Ось тоді вже про розрахунок хоч якийсь кореляції можна буде говорити. Ось така статистика — з задоволенням поділюся нею з вами, якщо замовники не будуть проти.

Ну а в зобов’язаннях ми прописали обсяг трафіку і терміни. Почнемо працювати по-старому, в загальному.

Терехов.

Відео сьогодні про те, що знання — сила (КВК).

Постової — зняти кімнату Ростов-на-Дону