Дизайн тексту: основні правила

14

Пропозиція місяця))) — купити ортопедичні матраци в Києві.

Сьогодні у мене гостьовий пост від команди TextStyle.ru про дизайн текстів на сайтах.

Тема даної статті – дизайн тексту. Текст дуже багатьох ресурсах – це, як правило, «сіра маса», до якої у фахівців в області SEO завжди було ставлення як до кількості символів, яке потрібно мати на сторінці (для того щоб сайт задовольняв середнім обсягом тексту сайтів в ТОП10). Безсумнівно, робилися і дизайнерами, і самими клієнтами спроби оформити текст так, щоб він привертав увагу, що «кидається в очі», але результатом ставало лише те, що текст виглядав «незграбно», непривабливо і без смаку.

Дизайн тексту: основні правила

Більшу частину інформації на сайтах людина одержує саме за допомогою прочитання текстів, будь то новини, анекдоти, дисертації або різні статті. Тому особливу увагу необхідно приділити тому, як оформлений текст. Дизайном тексту в даний час займаються такі фахівці, як вебстальщики.

Дизайн тексту: основні правила

Які ж основні моменти включає в себе комплексний дизайн текстового контенту?

1. Шрифт

Саме основне правило полягає в тому, щоб всі елементи контенту були оформлені одноманітно: це допомагає зробити текст читабельним і легким для сприйняття і розуміння. Справедливо це зауваження і по відношенню до шрифту. Оптимальний варіант для опублікованого в Інтернеті тексту – це шрифт без зарубок. Такий популярний шрифт, як Times New Roman пприменим лише для надрукованих на папері документів, для електронного тексту більше підійде Verdana. Рубані шрифти мають більш великими символами і великим міжлітерним відстанню, тому їх зручніше читати з екрану монітора.

Не слід забувати також про розмір шрифту: він повинен бути досить великим. В принципі, вибір конкретних параметрів залежить від особливостей тематики і загального стилю оформлення ресурсу.

2. Вирівнювання

Існує, як відомо, чотири варіанти вирівнювання: по лівому краю, по правому краю, по ширині і по центру. Вирівнювання по ширині краще не використовувати, так як в цьому випадку відстань між словами в рядку може бути занадто великим. Наприклад, якщо рядок містить менше 40 символів, то при вирівнюванні по ширині текст буде «переривчастим». Також не рекомендується вирівнювання по правому краю: око втомлюється кожен раз вишукувати початок рядка, тому текст просто незручно читати. Таким чином, оптимальний варіант – вирівнювання по лівому краю.

3. Заголовки

Існує 6 рівнів заголовків для електронних документів, і всі вони можуть бути затребувані. Але краще всього використовувати 3-4 рівня, так як вживання усіх рівнів може призвести до того, що читач заплутається. Контрастний колір і великий розмір шрифту слід приберегти для заголовків верхніх рівнів. По мірі наближення до головного, основного тексту яскравість заголовків слід знижувати. Для чого? Все гранично просто. Справа в тому, що чим яскравіше і світліше колір тексту, тим менше він контрастує зі світлим фоном. Щодо заголовків верхнього рівня можна сказати, що низька контрастність тут компенсується розміром і формою. При зменшенні розміру виникає необхідність компенсації його за допомогою кольору (береться більш темний). Якщо стиль сайту та його тематика того вимагає, то можна використовувати кілька кольорів.

Дизайн тексту: основні правила

4. Відступи

Давно відомо, що читабельність будь-якого тексту (не тільки електронного, але і надрукованого на папері) збільшується за рахунок достатньої кількості порожнього, не заповненого якими б то не було знаками простору. Тобто, якщо відступів багато, то очі при читанні з монітора втомлюються набагато менше. Відступи між текстовими блоками не повинні бути занадто великими, щоб не виникало відчуття відірваності одного блоку від іншого.

Відступами можуть поділятися на абзаци. Відстань, яке допускається між ними, знаходиться в діапазоні від висоти шрифту до висоти рядка.

ü Відстань від кінця блоку тексту до наступного заголовка має бути вдвічі більша, ніж від заголовка до початку тексту.

ü Відстань від заголовка до початку текстового блоку дорівнює відстані між абзацами.

5. Абзаци

Абзаци можуть бути російські чи англійські. Англійські відокремлюються один від одного відступами, у результаті чого кожен абзац виглядає як самостійний блок тексту. Російська абзац вертикальних відступів не передбачає, замість них – «червоний рядок». Частіше використовуються англійські абзаци: це набагато зручніше при читанні. Неприпустимо змішувати англійські абзаци і червону рядок.

Таким чином, не обійтися без вебстальщика, якщо потрібно, щоб текстовий контент на сайті виглядав естетично і гармонійно. Приклади грамотного оформлення тексту можна знайти тут: http://www.textstyle.ru/.

Спасибі хлопцям за терпіння в «підгортанні» вашого покірного слуги з публікацією даного посту і виконання всіх моїх прохань і зауважень, щоб в результаті вийшло те, що ви тільки що прочитали.

Терехов.

Відео сьогодні також пов’язане з дизайном текстів. Подивіться, дуже цікаво.

Постової – а педикюр, цілком пристойне слово, однак.