Що робити, якщо сайт не виходить у топ

25

Сьогодні у мене в гостях знову Олена Камська, яка розповість про те, що робити, якщо сайт не виходить в топ.

Ви почали просувати сайт: оптимізували код, додали унікальний контент, купили посилання. Деякий час сайт впевнено рухався в Топ, але, досягнувши певних позицій на 2-3 сранице, «застряг» на місці і не хоче рухатися далі.

І ні дії з внутрішньої оптимізації, ні докупкі посилань не допомагають зрушити його з місця. Що робити в такій ситуації? Звичайно, шукати причину і виправляти її.

Спершу складаємо схему поетапного аналізу сайту, слідуючи якій крок за кроком, ми будемо виключати або виявляти проблеми, що заважають сайту вийти в топ. Проблеми можуть стосуватися:

  • сайту в цілому
  • просуває сторінці
  • посилальної маси.

Проблема з сайтом в цілому

1. Песимізація сайту

Якщо домен знаходиться під штрафними санкціями, то як би ви не оптимізували посадкову сторінку, це не допоможе поліпшити позиції навіть по низькочастотних запитах.

Ознаки пессимізації: сайт нормально індексується, але його неможливо знайти у видачі навіть за найбільш низькочастотних слів і фраз змісту сторінки.

Причини пессимізації можуть бути дуже різні, але всі вони зводяться до одного – до низької якості сайту. Можливо, на вашому сайті міститься неунікальний контент (або ви скопипастили тексти з інших сайтів, або хтось вже встиг скопипастить у вас), зовнішні посилання на кого-попало, або сайт в цілому не відповідає вимогам пошукової системи (http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1108938).

Що робити, якщо сайт пессимизирован: Оскільки в більшості випадків штрафні санкції накладаються автоматично знімаються вони теж автоматично через якийсь час після усунення причини пессимізації. Але написати «покаянного листа» Платону Щукіної теж не буде зайвим – цілком можливо, це прискорить зняття санкцій з вашого сайту.

2. Низька авторитетність ресурсу (низький «траст»).

Траст – це рівень довіри пошукової системи до сайту. Сайт з високим рівнем трасту отримує перевагу у видачі перед низкотрастовым сайтом, навіть якщо останній краще оптимізований під запит. Саме тому у видачі по ВЧ запитам Яндекса спостерігаються виключно сайти з високим трастом.

Ознака низького трасту – сайт добре шукається по низькочастотних запитах, але дуже туго рухається по конкурентним высокочастотникам.

Основні причини низького трасту – молодість домену (довіра зростає з часом) і відсутність природних посилань. На траст впливає і безліч інших чинників – унікальність сайту (шаблону, контенту, ідеї), історія просування, наявність і якість вихідних посилань і т. д.

Для підвищення трасту потрібен хороший контент, природні посилання, час і терпіння. Якщо ж у вас зовсім молодий сайт, радимо зосередити його просування на НЧ-СЧ запитах, а ВЧ додати через час, коли довіра до сайту з боку пошукача зросте.

Проблема з просуває сторінкою

Найчастіші помилки, чинені веб-майстрами при оптимізації сторінок – це переоптімізація/недооптимизация контенту або оптимізація однієї сторінки під кілька конкурентних ВЧ запитів (взаимовытесняющиеся запити).

1. Переоптімізація/недооптимизация вмісту

Ознаки – а) по більшості запитів сторінка ранжується добре, проблеми спостерігаються тільки з 1-2 запитам; б) сторінка вперто не рухається, в той час як інші сторінки того ж сайту стабільно займають високі місця за запитами з такою ж конкурентністю.

Причини: релевантність сторінки не відповідає потрібному рівню. У оптимізаторів часто спостерігаються дві крайності: вставити якомога більше повторень ключевіков в текст з метою обігнати конкурентів за показником щільності ключової фрази, або навпаки — вставити як можна менше повторень з боязні переспамить текст. І перше, і друге погано позначається на релевантності сторінки.

Рішення проблеми: проаналізувати топові сторінки конкурентів, порівняти зі своєю за кількістю слів у тексті, щільності ключових фраз, нудоті та іншими показниками текстової релевантності; виправити свій текст згідно із зробленими висновками.

2. «Взаимовытесняющие» запити

Ознаки: при виході в Топ одного ВЧ запиту, інший ВЧ запит вилітає з Топа.

Причина: між показниками TF*IDF запитів існує кореляція, що не дозволяє зробити сторінку оптимально релевантної одночасно під обидва цих запиту.

Рішення. Переконатися в тому, що запити витісняють один одного можна, проаналізувавши топи по цим запитам. Якщо є хоч одна сторінка, яка знаходиться в топах одночасно по обом запитам, значить, витіснення немає. Якщо запити все ж є взаимовытесняющими, тоді варто оптимізувати під кожен запит окрему сторінку.

Проблема з зовнішніми факторами (посилання)

Зовнішні посилання можуть бути причиною низьких позицій, або якщо посилальна маса в цілому має недостатню вагу для виведення сайту в топ, або якщо неправильно складені анкор посилань, або якщо в посилальної маси повністю відсутні природні посилання.

1. Недолік посилального ваги

Ознаки: після покупки посилань позиції майже не змінюються.

Причини: посилань або дуже мало, або навіть при великій кількості їх якість настільки низька, що вони не впливають на позиції сайту.

Рішення: проаналізуйте кількість і якість донорів конкурентів. Основні показники донорів, які потрібно аналізувати: вік домену, кількість вихідних посилань зі сторінки, тИЦ/PR сайту, кількість сайтів, що посилаються на домен донора, співвідношення проіндексованих сторінок/вихідних посилань. Якщо по всіх цих показниках посилання Вашого сайту поступаються посиланнями конкурента – потрібно далі працювати над посилальної масою.

2. Неправильно складені анкор

Ознакою неправильного складання анкорів є те, що при збільшенні посилальної маси позиції сайту стають гірше.

Причиною погіршення позицій в даному випадку є «переспамленность» анкорів одним і тим же ключовим запитом, яке дуже часто помилково асоціюють з міфічною «склеюванням» посилань. Багато оптимізаторів знають, що не можна «переташнивать» просувається сторінку, але забувають про цей принцип при складанні анкорів. Часто доводиться чути, що після зняття посилань позиції сайту набагато покращилися – як правило, це трапляється внаслідок «вирівнювання» анкор-листа, а не з-за поганої якості знятих сторінок, з яких зняли посилання.

Рішення: порівняйте щільність ключових фраз у своєму анкор-листі з щільністю у конкурентів. Якщо виявиться, що Ви сильно «перетошнили» — замініть частину існуючих анкорів на тексти зі словами, які ще не застосовувалися в посиланнях.

3. Відсутність природних посилань

Згідно з Мадридською доповіддю Яндекса, Яндекс розрізняє покупні і природні посилання по наявності в анкорі комерційних запитів, і по різному враховує ці посилання при ранжируванні. Логічно припустити, що якість сайту, у посилальної базі якого є тільки комерційні посилання, може викликати недовіри з боку пошукової системи – якщо на сайт ніхто не посилається безоплатно, значить, він не вартий того, що б на нього посилалися і не заслуговує найвищих позицій.

Рішення: працюйте над нарощуванням природних посилань; розбавляйте анкор покупних посилань природними текстами (назва компанії, URL сайту та ін)

При проведенні аналізу варто пам’ятати, що причин, по яких сайт не виходить в топ, може бути відразу декілька. Тому, якщо ви, наприклад, знайшли проблему в тексті просуває сторінки, все-таки варто проаналізувати ще й посилання.

А ось декілька зручних інструментів, які допоможуть автоматизувати аналіз сайту:

1) Перевірити позиції та сторінки у видачі у багатьох регіонах видачі Яндекса і інших пошукових системах і визначити сторінку у видачі можна за допомогою модуля «Перевірка позицій (ru)»

2) Перевірити непрямі показники трасту топових сайтів можна за допомогою сервісу «Аналіз Топ 10». З допомогою цього модуля можна проаналізувати запити на «взаимовытеснение» — якщо в топах по введеним запитам є пересічні сторінки – вони підсвітяться одним кольором.

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

3) Проаналізувати релевантність своїх текстів і порівняти їх з текстами конкурентів можна за допомогою модуля «Аналіз текстів». Він «уміє» визначати обсяг тексту, кількість і щільність ключових фраз і нудоту, брати сторінку з кеша, не враховувати текст в тезі noindex, враховувати/неучитывать слоформы і багато іншого.

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

4) Для аналізу посилань є кілька зручних інструментів:

— модуль «Беклінків за Я. Вебмастер», за допомогою якого можна автоматично отримати і відразу проаналізувати посилання з панелі Яндекс.Вебмастер;

— з допомогою модуля «Аналіз беклінків» можна проаналізувати донорів конкурентів і визначити щільність заданої ключової фрази в анкор-листі;

— модуль «Аналіз покупних посилань» дозволяє проаналізувати куплені вами посилання на 28 основних показників, що свідчать про якості донора, або зробити експрес-аналіз посилань типу «поганий/хороший».

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

5) Оцінити вартість посилальної маси для виведення сайту в топ за запитом можна за допомогою модуля «Оціни Бюджет».

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

Що робити, якщо сайт не виходить у топ

Пам’ятайте, що рішення будь-якої проблеми при просуванні сайту повинно починатися зі з’ясування причини її виникнення. Інакше і ваші зусилля, і ваші гроші (або бюджет замовника) будуть витрачені даремно.

Спасибі Олені. Я дуже люблю подібні пости, де все чітко розкладено по поличках. Тепер залишається написати щось подібне але вже з практичними прикладами. Я впевнений, що такий пост незабаром буде опублікований на моєму блозі. Вдалого просування.

Терехов.

Відео сьогодні про собаку, яка завзято лізла в топ.

Постової – публікація про те, як заробити в мережевому бізнесі, а не розповідати казки.