Сенсорний стартап, який кидає виклик скептикам за допомогою терагерцевої технології

2

Метт Кері, генеральний директор бостонської компанії Teradar, живиться недовірою. Коли потенційні інвестори чи партнери кажуть йому: «Я тобі не вірю», він вважає це успіхом — саме там, де він хоче, щоб вони були.

чому Оскільки Teradar створює не просто ще один датчик. Вони розробляють твердотільний пристрій, який працює в терагерцовій області електромагнітного спектру, який займає простір між мікрохвильовими хвилями та інфрачервоним світлом. Це дозволяє їхній технології поєднувати переваги як радара, так і LiDAR, пропонуючи можливості раннього виявлення, схожі на радар, але з можливостями високої роздільної здатності лазерних систем LiDAR – чого раніше не було досягнуто в такому масштабі.

Це, здавалося б, неймовірне поєднання, зрозуміло, викликає скептицизм. Чи справді датчик може зробити все це? Кері визнає це і часто відповідає на сумніви живими демонстраціями. Одна з найбільш пам’ятних сталася восени минулого року на виставці побутової електроніки в Лас-Вегасі. Перебуваючи біля готелю Westgate, Кері направив ранню версію датчика Teradar на натовп, демонструючи його здатність миттєво аналізувати та розрізняти людей у ​​натовпі перед представниками великих автовиробників.

Ці демонстрації були достатньо переконливими, щоб залучити 150 мільйонів доларів раунду фінансування Серії B під керівництвом Capricorn Investment Group, інвестиційного підрозділу Lockheed Martin, IBEX Investors (спеціалізується на мобільності) і VXI Capital, нового фонду, який зосереджується на оборонних технологіях і підтримується колишнім технічним директором відділу оборонних інновацій Міністерства оборони США.

Teradar вже співпрацює з п’ятьма провідними автовиробниками в США та Європі, щоб перевірити свою технологію, і шукає контракт на розміщення своїх датчиків у автомобілях моделей 2028 року, які повинні бути готові до виробництва до 2027 року. Компанія також співпрацює з трьома основними постачальниками для виробництва.

Найближчою метою є оснащення автомобілів автовиробників датчиками Teradar для вдосконалених систем допомоги водієві та навіть для автономного водіння. «Модульний терагерцовий двигун» Teradar, як офіційно називається датчик, може бути адаптований до різноманітних застосувань, і Кері наголошує на його доступності — ціна десь середня за нинішніми радарами та рішеннями на основі LiDAR (кілька сотень доларів замість тисяч). Ця доступність має вирішальне значення для широкого впровадження, як зазначає Кері, коли він згадує, що встановлення лідара за 1000 доларів на його щоденний Ford Focus є недоцільним.

До цього амбітного починання спонукала особиста трагедія. Кері каже, що його надихнуло заснувати Teradar після того, як його друг загинув у автомобільній аварії, коли існуючі сенсорні технології, обмежені сонячним світлом і туманом, не могли забезпечити достатню видимість. Цей випадок у поєднанні з давнім інтересом Кері до технологій автономних транспортних засобів під час роботи на автовиробника змусив його познайомитися з Грегорі Чарватом, технічним директором компанії, що займається просторовими датчиками, Humatics.

Шарват висловив своє давнє бажання створювати зображення за допомогою терагерцових частот, і разом вони запустили Teradar з некомерційним інкубатором MIT The Engine, який очолював їх початковий раунд. Хоча технологія терагерцового діапазону має потенціал для інших секторів, таких як оборонна промисловість (про що свідчать її відомі інвестори), компанія наразі зосереджена на застосуванні в автомобільній промисловості.

Область терагерцових технологій не нова; Були наукові дослідження та попередні комерційні спроби, але переважно для промислових цілей або безпеки. Кері віддає перевагу нещодавнім проривам у технології силових напівпровідників команди досвідчених людей, включаючи співзасновника Ніка Сайза, якого Кері називає «найкращим у світі розробником терагерцевих чіпів», — за висунення Teradar на передній план.

Перемагати скептиків і залучати важливі ресурси від автовиробників було непростим завданням. Як пояснює Кері, потрібні значні зусилля, щоб привернути їхню увагу, отримати фінансування та доступ до цінного часу для тестування. Це говорить про те, що гіганти галузі зараз бачать потенціал цієї технології – вони в це вірять.