Як правильно спланувати свій день, щоб усе встигати

437

Поспішаю вам представити гостьовий пост від блогера і вебмастера Тодосийчука Олександра (aka Tod) автора корисного блогу про заробіток в інтернеті, веб розробку і блогінг.

Одна з найголовніших проблем для фрілансера – необхідність правильної організації особистого і робочого часу. Причому у більшості початківців фрілансерів вона зазвичай не стоїть так гостро, а з’являється лише через деякий час. Частково це може бути пов’язано з тим, що на перших порах лише у небагатьох новачків буває дуже багато роботи. Інші віддають перевагу в першу чергу насолодитися здобутою свободою, зарядитися енергією і неспішно входити в потрібний робочий темп. Але, по мірі зростання замовлень доведеться сильно постаратися, щоб все встигнути і при цьому не стати рабом своєї справи. Хочу поділитися з вами деякими рецептами які допомагають мені багато встигати.

Частина з них, можна сказати, вже ніби якийсь прописної істини, а дещо-що прийшло з особистого досвіду. До того ж поради універсальні і згодяться будь-фрілансеру — копірайтеру, дизайнера, програміста і т. д.

Початок робочого дня

Не дивлячись на те, що по натурі я «сова», давно помітив одну штуку. У ті рідкісні моменти, коли мені вдавалося раніше піднятися і відповідно раніше почати робочий день, я встигав зробити більше. День тільки встигає підійти до своєї половині, а в тебе реально виникає відчуття, що обсяг виконаної роботи можна порівняти з повноцінним вчорашнім днем. Найдивовижніше, що так воно і є. При цьому працював я точно така ж кількість годин як раніше. Просто на початку дня набагато легше сконцентруватися і приділяти більшу частину часу роботі.

Після цього питання про зміну робочого графіка став одним з ключових. Я намагаюся вставати якомога раніше, хоча не завжди це виходить. Хтось може заперечити, мовляв, не для того я йшов з роботи щоб прокидатися все ті ж 8.00. Тому, думаю, кожен повинен сам знайти якийсь оптимальний час для підйому і початку дня. Це може бути і 9-10 годин ранку, що в будь-якому випадку набагато краще ніж прокидатися о 12.00-13.00. За відгуками багатьох фрілансерів, а також на підставі особистого досвіду можу з упевненістю сказати – продуктивність праці зросте.

Правильна розстановка пріоритетів

Розстановка пріоритетів дуже важлива, можна весь день провозитися з незначними речами, і в підсумку не вистачить часу на дійсно потрібне. Тому, багато хто воліє починати день з найбільш важливих речей і завдань, закінчуючи легкими простими рутинними справами, на зразок читання пошти, спілкування в ICQ з замовниками або читання RSS-стрічок. Таким чином, ви завжди будете встигати робити першорядні справи, причому робити їх на свіжу голову, а не валяти від втоми. З іншого боку в деяких речах за типом веб дизайну або розробки сайтів багато працівники говорять про появу натхнення саме під вечір. Якщо це і відбувається, то можливо трохи підкоригувати час виконання тих чи інших пріоритетних завдань, але все одно не порушувати «загальний режим» з раннім початком робочого дня і здоровим повноцінним сном.

Я дотримуюся принципу розстановки пріоритетів у роботі, тільки додаю трохи «легких речей» на початок дня – поки ви п’єте чай, заїдаючи невеликим сніданком, можна почитати не тільки цікаві новини, але і заглянути на форуми вебмайстрів, RSS-рідери і, звичайно ж, відповісти на пошту. Ритуал «розгрібання пошти» вранці виконувати обов’язково, так як там можуть бути термінові і важливі листи. Щодо пріоритетів можна також використовувати систему з трьома «рівнями» завдань – «вкрай важливі», «середньої важливості» та «найменш важливі». В першу чергу займаєтеся терміновими справами, а потім усіма іншими в порядку убування. Якщо що-то з «найменш важливої роботи не встигли – не страшно, переносимо її на наступні дні, якщо не встигаєте з основними справами – розберіться з пріоритетами і часом роботи ще разок.

Правильний настрій

Після того як ви визначилися з роботою, яку необхідно виконати в першу чергу, потрібно правильно і позитивно налаштуватися. Так, працювати мало кому буде приємно, але без цього прожити складно, тому постарайтеся приступити до справ в гарному настрої, з бажанням зробити все якісно і без «мук». У такому випадку ефективність роботи буде вище звичайного, а справ встигнете зробити більше. Якщо ж настрій відсутня, робота — борошно, ну, і результат відповідний. Тут вже у кожного свої власні рецепти з приводу настрою, тому, дерзайте!

Сфокусованість

Дуже складно швидко і якісно виконати свою роботу, коли листи приходять пачками, хтось «стучиться» в ICQ або попутно ти намагаєшся читати новини. Тому коли працюєш над завданням, краще «відключитися» від всього цього діла і повністю сконцентруватися над роботою. Для іншого краще виділити окремий час. Власне, про це ми частково говорили в розстановці пріоритетів. Може здатися, що регулярна і часта перевірка пошти не особливо шкодить роботі, а лише дозволяє «тримати руку на пульсі подій» — але це не так. Або, наприклад, що поганого від декількох твітти або кількох фраз з друзями по асьці? – все це буде вас постійно відволікати від роботи, знизить її ефективність і ліквідує потрібний настрій. А якщо ви по натурі злегка ледачий людина, то, самі того не помічаючи, будете постійно шукати привід на що можна відволіктися лише б не працювати. До того ж, часто доводиться витрачати багато часу на відновлення концентрації і повернення в робочий процес.

Правильне чергування періодів роботи/відпочинку

Багато абсолютно марно ігнорують відпочинок. Їм хочеться скоріше закінчити сьогоднішні справи і остаточно звільнитися. Як показує моя практика, більше встигнеш якщо зумієш правильно чергувати роботу і відпочинок. Тому що так буде підтримуватися оптимальна продуктивність праці і ти будеш перебувати в тонусі. Не варто забувати про здоров’я. Сидіти за комп’ютером не відриваючись шкідливо.

Існують різні «системи» з цього приводу. В одній з них пропонується працювати 25 хвилин, після чого робити невеликий п’ятихвилинна перерва (потрібно встати, пройтися, розім’ятися). Через кожні чотири цикли роботи робите відпочинок вже на 30 хвилин. З особистого досвіду можу сказати однозначно – перерви в роботі дуже корисні. Через кожну годину я перериваюся на 12-15 хвилин, намагаюся трохи походити, розім’ятися (будинки вкрай просто зробити кілька фізичних вправ), можна також виконати вправи для очей і збереження зору або просто розслабитися. Разом з цим, звичайно, потрібно відпочивати від роботи час від часу і не зациклюватися на ній.

Планування

Планування дозволяє заощадити масу часу. Вам не потрібно починати день з придумування «чим би сьогодні зайнятися», ви відриваєте план і просто робите свою роботу. Саме тому я б рекомендував як мінімум раз на тиждень (у вихідні або п’ятницю ввечері) розпланувати всі справи на наступний робочий період. Це може бути приблизний список проектів або завдань, з якого по ходу виконання ви виділяєте найбільш і найменш пріоритетні. Але раз вже мова в статті йде про планування кожного робочого дня, то можна спробувати вечерком складати невеликий «список справ на завтра», які б містили конкретні завдання ніж «загальні плани» на весь тиждень. Власне, в даний момент я за таким принципом і працюю. Наприкінці тижня можна подивитися і оцінити наскільки ефективно ви попрацювали, що встигли, а що ні.

В цілому, планування робочого розпорядку на день, звичайно ж, завдання суто індивідуальна. Тим не менш, я раджу вам, перед тим, як про щось судити, краще раз або два спробувати «а чи не краще дійсно працювати вранці», «а може планування дозволить зробити роботу більш ефективною». Тільки після цього ви з упевненістю можете сказати, що ті чи інші поради вам підходять чи ні.

Від себе хочеться побажати не тільки ефективної, але і прибуткової роботи:) Нагадаю, що це гостьовий пост вебмастера і блогера Тодосийчука Олександра (aka Tod), автора кількох цікавих блогів про заробіток в мережі, веб-розробки, wordpress, дизайні та деяких інших інтернет тематиках.

Дякую Олександру за корисний пост. Удачі, успіхів і плідної роботи.

Терехов.

Відео сьогодні — незвичайний ескалатор, кілька швидкий порівняно з іншими

Постової – найчесніша партнерка від рук.

Блог про доменні імена — статті про те, як зареєструвати, купити, продати, передати іншим людям домени.