Інтервю з Ігорем Шевкоплясом, менеджером з партнерськими програмами epochta.ru

522

В рамках обміну верхніми постовими — новини інтернету.

Добрий день Ігор, розкажи трохи про себе, де народився, чому навчився, і як добрався до інтернету?
Привіт! Мене звуть Ігор Шевкопляс, народився і живу в місті Чернігові, Україна. До Інтернету я дістався досить пізно, в студентські роки навіть реферати в Інтернеті не качав, а про те, що в Інтернеті можна заробляти гроші, дізнався тільки в 2005 році, коли зробив свій перший сайт і почав займатися перекладами з англійської.

Розкажи про свою освіту і чи вплинуло воно на те, чим ти займаєшся зараз.
Я закінчив історичний факультет педагогічного університету, спеціалізація історія і англійська, і якщо історія залишилася більше для загального розвитку, то не минає дня, щоб я не спілкувався англійською або по крайней мене не читав англомовні книги/форуми. Так склалося, що де б я не працював у минулому, я контактую з англомовними клієнтами або партнерами.

Переходимо до професійної теми, як ти потрапив у епочту?
Я давно знайомий з Костянтином Макаровим, керівником офісу ePochta в Україні. Майже рік тому він запропонував працювати над розвитком партнерської програми ePochta. У мене був досвід афіліат маркетингу і мені цікава ця тема, так що я став займатися партнерською програмою ePochta.

Вас дуже багато називають спамом як в хорошому, так і в не дуже сенсах. Як ти можеш прокоментувати це?
Ми створюємо та пропонуємо дуже багатофункціональні продукти для email — маркетингу, які успішно використовуються багатьма солідними компаніями для роботи із своїми клієнтами. Наш софт дозволяє організувати на сайті підписку на розсилку, видалення одержувачем себе із списку розсилки в один-два кліка – речі які загальноприйняті в маркетингу. При цьому ми надаємо надмірна функціонал – наприклад, адреси електронної пошти можна отримати на тільки з форми підписки, але і, наприклад, зі своєї програми для читання електронної пошти, бази клієнтів, збереженої у форматі Excel або будь-якому іншому текстовому форматі. Технічно за допомогою нашого софта можна зберегти email-адреси звідусіль, де їх можна побачити і скопіювати шляхом копіювання в буфер і потім в текстовий файл. Просто наші програми автоматизують ручну роботу. Але ми закликаємо до використання цивілізованих методів email-маркетингу – за ними майбутнє.

Мене завжди хвилювало питання моральності, партнерські виплати не є відкатом у всіх сенсах цього слова? Адже по суті справи це відкат.
Знаєш, до твого питання навіть не спадало це на думку, я зовсім це так не сприймаю. Аффилиаты (я буду використовувати це слово, тому що в російській мові сенс слова «партнер» надто широке, а «вебмастер» після широкого розповсюдження CMS теж не завжди застосовно) – це скоріше позаштатні консультанти, які працюють з людьми, які можуть бути зацікавлені в продукті. І отримують винагороду, якщо їх робота була якісною, т. е. призвела до продажу.

Чи є взагалі партнерські програми, в тому числі і ваша, законними з точки зору того, що є або не є шахрайством, хоча і прихованим і сложнодоказуемым?
Знаєш, мені пощастило і у мене немає якогось негативного досвіду, який є, ймовірно, у багатьох людей, що працюють з партнерськими програмами. Те, що я особисто не стикався з шахрайством, не означає, що його в партнерських програмах немає. Але не можна говорити, що партнерські програми – це шахрайство, швидше – в партнерських програмах теж є шахраї і треба бути уважним при виборі партнерів і роботі з ними. Маркетинг через партнерські програми довів свою ефективність, і величезна кількість програм, починаючи з Amazon і закінчуючи маленькими спеціалізованими магазинами – найкраще тому підтвердження.

Через деякий час після створення першої версії епочты з’явилася партнерська програма та в якому вигляді вона була представлена?
Партнерську програму потрібно починати коли у тебе вже є продукт, який пройшов випробування часом, і наша партнерська програма стартувала в 2007 році. Спочатку ми більше приділяли увагу роботі з партнерами за кордоном, а партнерку для Росії запустили пізніше.

Коли створювалася епочта, ідея партнерської програми вже була готова чи прийшла пізніше?
Це було задовго до того, як я прийшов у компанію. Звичайно, ідея була, але партнерська програма це не перший і не головний канал продажів. Коли бренд і продукти компанії отримують популярність, коли є клієнти, які успішно користуються програмами і готові рекомендувати їх друзям і знайомим – тоді час запускати партнерку.

Якими способами реклами ви використовуєте для реклами епочты?
Дуже добре працює контекстна реклама (Директ, Бігун, AdWords) і ми активно нею користуємося. Також ми купуємо рекламу у блогерів – як безпосередньо, так і через Блогун.

Яким чином ви рекламуєте партнерську програму в цілому?
Для реклами партнерської програми ми хіба що купуємо рекламу на блогах. Інші засоби просування безкоштовні – форуми, директорії партнерських програм і social media (vkontakte, facebook, twitter).

у вас є корпоративний блог, з точки зору маркетингового інструменту – яка його ефективність?
Що стосується блогу, я б виділив два моменти. По-перше, ми вважаємо, що блог – прекрасний інструмент для SEO. По-друге – це підвищення впізнаваності бренду. Відвідувач блогу заходить на сайт почитати цікаву для них інформацію, при цьому у нього відкладається, що є сайт ePochta і що там є інструменти для email та sms розсилок. Зараз вони йому не потрібні, але коли знадобляться, він звернеться до нас, бо нас він вже знає.

У вас є конкуренти, в тому числі і за партнерськими програмами, ніж ваша основна перевага, до речі, можете своїх конкурентів назвати?
Без зайвої скромності скажу, що у ePochta конкурентів немає. Серйозно, наберіть в Google «email розсилки» і переконайтеся самі, що крім пропозицій замовити спам нічого немає. А з приводу конкуренції за партнерськими програмами – її можна не боятися. Це нормально, коли вебмастер просуває кілька пропозицій від різних компаній, я б навіть рекомендував це робити. Наприклад, людині потрібно зробити розсилку. Який сайт йому було б цікаво побачити? Сайт з оглядами різних пропозицій і аналізом переваг та недоліків кожного. Це оптимальний формат для користувача, для вебмастера і навіть для конкретної партнерської програми – тому що покупець приходить на сайт вже готовий до купівлі.

Чи користуєтеся ви пошуковим просуванням для збільшення числа продажів і залучення вебмайстрів в партнерську програму?
Нічого спеціально в цьому плані зараз не робимо — домену epochta.ru 8 років, більше 70 000 посилань на сайт, хороші позиції в пошукових системах. Основну увагу ми приділяємо перетворення відвідувачів у покупців – наприклад, якщо відвідувач сайту сумнівається, чи підійде програма для його завдань, він може поставити питання службі підтримки через чат і відразу ж ухвалити рішення. Теж саме справедливо для партнерської програми – я завжди (упс… у робочий час) доступний для спілкування в skype (ім’я hitranslator) або ICQ 615-150-295.

Велике спасибі Ігорю за приділений час та відповіді на запитання. Один з головних питань, яке мене по суті справи цікавило – це питання моральності і законності партнерських відрахувань саме в епочте, як одному з абсолютно білих видів бізнесу, тісно пов’язаним з оффлайном. Відповідь на це питання я отримав. Думаю, отримали і ви.

Можете прочитати інтерв’ю з Ігорем, яке взяла Ольга Іванова. Можете зареєструватися в партнерській програмі epochta. Я вже з ними заробив перші гроші.

Вдалих вам партнерських продажів, причому непринципово де і в яких.

Терехов.

Відео сьогодні про роботу з ePochta Studio 8, яку я недавно купив для своїх потреб.

Постової – і знову BestMasterиZация рветься в бій за місце в серпі гугла.